- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Öne Çıkan Yayın
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Üniversite yılları zorludur. Girilmesi
gereken dersler, sınavlar ve teslim edilmesi gereken ödevler vardır. Bunların
dışında öğrencilerin, ödenmesi gereken faturalar gibi modern yaşamın getirdiği
birçok sorumlulukları vardır. Bu yüzden, çoğu zaman gitmeleri gereken
yarı-zamanlı bir işleri de vardır.
Birçok üniversitenin “Hayvana Kucak Strese Uzak” programı
bulunmakta. Bu programın amacı öğrencilerin kedi veya köpeklerle vakit
geçirmesine olanak sağlayarak gerginliklerini atmalarına yardım etmek.
Washington Devlet Üniversitesi’ndeki bilim insanları
yakın zamanda yaptıkları deneyle ispatladı ki bu program sadece öğrencilerin
ruh hallerini iyileştirmekle kalmıyor, vücutlarındaki stresin azaltılmasına da
yardımcı oluyor.
WSU’nun İnsani Gelişme Departmanı’nda görevli Doç. Doktor
Patricia Pendry “Kedi ve köpeklerle sadece 10 dakika etkileşimde bulunmanın
bile büyük bir etkisi var.” dedi. “Çalışmamızda yer alıp kedi ve köpeklerle
etkileşimde bulunan öğrencilerin kortizol (stres hormonu) seviyelerinde önemli
bir düşüş gözlemledik.”
Pendry ve WSU’da yüksek lisans öğrencisi Jaymie
Vandagriff deneyin sonuçlarını geçen ay AERA Open’da (Amerikan Eğitim
Araştırmaları Birliği tarafından yayımlanan açık erişimli bir dergi) yayımladı.
Pendry’nin deneyi, öğrencilerin kortizol seviyelerindeki
düşüşü gözler önüne seren, laboratuvar ortamı dışında yapılan ilk deney oldu.
Deneyde yer alan 249
öğrenci rastgele dört gruba ayrıldı. 1. gruptaki öğrencilere, küçük gruplar
halinde bulunan kedi ve köpeklerle etkileşimde bulunmaları için 10 dakika
verildi. Bu süre boyunca hayvanları sevmelerine, onlarla oyun oynamalarına,
kısacası istedikleri gibi vakit geçirmelerine izin verildi.
Hayvanlarla çeşitli etkileşimlerin etkilerini
birbirleriyle karşılaştırmak için, 2. gruptaki öğrenciler sıralarını beklerken
kendilerine 1. gruptakilerin hayvanlarla vakit geçirmeleri izletildi. 3. gruba,
deneydeki hayvanların fotoğraflarının bulunduğu bir slayt gösterisi
izletilirken, 4. gruptakiler bekleme listesine alındı.
Öğrencilere birazdan hayvanlarla etkileşimde
bulunabilecekleri söylendi ve gruptakiler, telefonları, okuyacak bir
materyalleri olmadan, yani herhangi bir duygusal uyarıcıya maruz kalmadan 10
dakika boyunca sıralarını beklediler
Sabah yeni kalktıklarında katılımcıların her birinden
tükürük örnekleri alındı. Bazı öğrencilerin kortizol seviyelerinin deneyden
önce daha düşük veya yüksek olduğu göz önünde bulundurularak alınan örnekler
işlendi. İşlenen verilere göre hayvanlarla direkt etkileşimde bulunan
öğrencilerin kortizol seviyelerinde etkileşimden sonra kayda değer düşüş
görüldü.
“Biz, öğrencilerin hayvanlarla vakit geçirmeyi sevdiğini
ve bunun onların daha pozitif olmalarına yardım ettiğini de biliyorduk. Bizim
asıl öğrenmek istediğimiz, öğrencilerin hayvanlarla olan etkileşimlerinin stres
hormonlarını azaltıp azaltmadığını objektif bir yöntem kullanarak öğrenmekti ki
azalttı da. Bu çok heyecan verici bir gelişme çünkü stres hormonlarının
azaltılmasının, zamanla fiziksel ve zihinsel sağlığa önemli faydaları
olabilir.”
Pendry ve takımı, 4 hafta boyunca hayvanlarla etkileşimde
bulunmanın stresi önlemedeki etkilerini inceleyecekleri bir stres önleme
programıyla çalışmalarına devam ediyor. İlk sonuçlar oldukça pozitif ve pozitif
sonuçlar almaya devam ediyorlar.
Pendry, 4 hafta sürecek olan bu deneyin sonuçlarını yakın
gelecekte yayımlamayı umuyor.
Kaynak: ScienceDaily
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder